مالکیت خودرو، هر راننده مسئولی را ملزم به رعایت یکسری قواعد و قوانین مربوط به وسیله نقلیه مانند تهیه بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه خودرو و … مینماید. علاوه بر این، وقوع برخی اتفاقات نظیر خرابی ماشین، سرقت و … نیز ناگزیر هستند که مجموع این موارد گاهی سبب میشوند راننده عطای داشتن خودرو را به لغایش بخشیده و یا بابت گرفتارشدن در پروسههای پیچیده اداری بیمه کردن و … کمی گیج، خسته و سر درگم شود.
حال اگر خدماتی ارائه شود که مالک خودرو به محض خرید آن تمامی موارد یادشده را یکجا دریافت کند چه؟ این همان خدمتی است که گروه بزرگ خودروسازی سایپا با توجه به نیازسنجی مخاطبین و طی سالها خدمت به هموطنان عزیز تحت عنوان «کارت نارنجی سایپا» به مشتریان خود عرضه کردهاست. در واقع این کارت در برگیرنده خدمات پس از فروش خودروسازی سایپا است که با خرید و فعال کردن آن میتوان با خیالی آسوده و بدون هیچ دغدغه از مزایای متنوع، جذاب و بینظیر این کارت استفاده نمود.
بیمه بدنه خودرو بخریم یا کارت نارنجی سایپا؟
این سؤال ممکن است برای خیلی از دارندگان خودروهای سایپا پیش آمدهباشد. بنابراین قبل از پاسخ به سؤال مطرح شده ابتدا به تعریفی از بیمه بدنه خودرو خواهیم پرداخت. بیمه بدنه خودرو بیمهای غیر اجباری است که برای خرید آن باید هزینه پرداخت کنید. این بیمهنامه با ارائه خدمات، امتیازات و پوششهای مختلف، مالکین خودرو را جهت بیمه کردن ماشین خود تشویق میکند. در واقع بیمه بدنه خودرو هزینههای احتمالی مربوط به وسیله نقلیه سواری را کاهش داده و موجب سهولت بسیاری از امور مالکین خودرو میشود.
گاهی در میان شرکتهای بیمهکننده مختلف پیدا کردن بهترین بیمهگذار و کاغذبازیهای اداری مربوط به آن بسیار وقتگیر و پیچیده میشود. اولین مزیت رقابتی بیمه بدنه خودرو کارت نارنجی سایپا نسبت به سایر بیمهها آن است که با خرید این کارت، مالک خودرو به راحتی از تمام این پیچیدگیها خلاص شده و ماشین را تحت پوشش بیمهای شرکت سایپا در میآورد. این شرکت نیز از طریق نمایندگیهای متعدد خود در سرتاسر ایران خدمات بیمهای خودروهای تولیدیاش را با بالاترین کیفیت به دارندگان این کارت عرضه میکند.
در جدول زیر مقایسه ای بین کارت نارنجی (کارت طلایی) و سایر بیمه ها شده است.
چرا بیمه بدنه؛ نه | چرا گارانتی بدنه (کارت نارنجی)؛ آری | |
---|---|---|
1 | مواردی که در بیمه بدنه به مشتری تحمیل میشود | پرداخت خسارت تا سقف روز خودرو با در نظر گرفتن افزایش قیمت خودرو در روز، حادثه بدون نیاز به الحاقیه و صرف هزینههای اضافی |
2 | اعمال ماده 10 قانون بیمه، قیمت گذاری و در نظر نگرفتن افزایش قیمت خودرو | پرداخت 100% خسارتهای ناشی از تصادف، سرقت و آتش سوزی |
3 | عدم پرداخت بخشی از خسارت تحت عنوان فرانشیز (سهم بیمه گذار از خسارت) | فرانشیز صفر |
4 | فرانشیز حادثه اول در سال بیمه ای 10% فرانشیز حادثه دوم در سال بیمه ای 20% فرانشیز حادثه سوم در سال بیمه ای 30% | پوشش کامل تمامی قطعات، حتی مصرفی و نیمه مصرفی (باطری، لاستیک، گاز کولر، روغن و …) |
5 | فرانشیز شکستگی شیشه 20 % فرانشیز باطری، لاستیک و قطعات نیمه مصرفی، لوازم جلو بندی (کمک فنر، بلبرینگ چرخ و …) 50% | انجام خدمات با بالاترین کیفیت و با قطعات شرکتی در نمایندگی بدون نیاز به پیگیری، دوندگی و مراجعهی مکرر فرد خسارت دیده |
6 | فرانشیز آتش سوزی 10% فرانشیز استهلاک 5 تا 25% | بازسازی خودرو توسط نیروهای مجرب نمایندگیهای مجاز که دورههای آموزشی لازم را مطابق با استانداردهای تعمیراتی شرکتهای معتبری مانند رنو، کیا، نیسان و سیتروئن گذراندهاند انجام میشود |
7 | عدم پوشش مواد مصرفی نظیر روغن، گاز کولر و … | در صورتی که کارشناس شرکت تشخیص دهد خودرو در اثر تصادف و یا سرقت قطعات بیش از 70% خسارت دیده خودروی آسیب دیده با محاسبه اختلاف قیمت سال تولید خودروی مشتری و خودروی صفر در شرکت سازنده، تعویض میگردد |
8 | فرانشیز سن رانندهی کمتر از 25 سال 10% فرانشیز سابقهی گواهی نامه کمتر 3 سال 10% | تخفیفات در صورت نداشتن خسارت، سال اول 27%، سال دوم 42%، سال سوم 57% و سال چهارم به بعد 75% |
9 | درصد تخفیف در صورت عدم استفاده بسیار اندک بوده و تخفیفات پس از 6 سال به سقف 60% میرسد | تخفیفات در صورت نداشتن خسارت، سال اول 27%، سال دوم 42%، سال سوم 57% و سال چهارم به بعد 75% |
از صفحه زیر می توانید در خواست صدور و تمدید کارت طلایی سایپا را به راحتی انجام دهید.